Vad kan vi hjälpa dig med?

Du kan alltid kontakta Kundservice via telefon eller e-post. Våra kontaktuppgifter hittar på sidan "Kontakt" i huvudmenyn.

Vår besöksadress?

Vi finns på Västra Skansgatan 1B i stadsdelen Haga i centrala Göteborg. Närmaste spårvagnshållplats är Järntorget. Kommer du med bil svänger du upp från Södra Allégatan alt. ner från Linnégatan. Parkering finns utanför.

Vilka öppettider har Hattgrossisten?

Vi har inga fasta öppettider. Vi har endast tidsbokade kundbesök. Boka tid via info@hattgrossisten.se  Välkommen!

Jag har ett kundkonto. Hur ändar jag e-post eller lösenord?

Logga in med ditt kundnummer eller e-postadress som du angav vid nyregistrering och ange ditt lösenord. Under ”Mitt konto” kan du ändra e-postadress eller lösenord.

Jag har ett kundkonto. Jag har glömt mitt lösenord?

Har du glömt ditt lösenord klicka på länken "Glömt lösenordet?" under inloggningsfälten och följ instruktionerna.

Hur ändrar jag adress/leveransadress?

Logga in på ”Mitt konto” och ändra adress/leveransadress.
Våra leveranser går till den leveransadress som uppges på ”Mitt konto”.

Hur skickas paket?

Vi skräddarsyr varje frakt och väljer det mest kostnadseffektiva transportsätt och prisvärda företag beroende på försändelsens form/tyngd, specialegenskaper och destination.

Hur gör jag för att få leverans till Norge?

Hattgrossisten bokar transport som normalt levererar inom ett par dagar under förutsättning att vi har ditt tullkreditnummer.
Registrerat tullkreditnummer underlättar tullhanteringen. Utan tullkreditnummer stoppas varan i tullen tills tull/moms- faktura är betald av mottagaren. Du måste själv ansöka om Norskt Tollkreditnummer hos Skatteetaten - klicka på länken:  https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/avgifter/utlandet/tollkreditt/

Hur vet jag när leveransen kommer?

När vi skickat ditt paket får du automatisk leveransuppgifter med eventuell spårningsinformation enligt aktuellt transportbolags rutiner

Skickar ni appretur?

Ja, vi skickar appretur. Appretur klassas som farligt gods och kan därför inte skickas som vanlig transport. Appreturen måste skickas i UN certifierat emballage och märkas med specialetiketter för godkänd farligt gods transport.

Skickar ni appretur till Norge & Island?

Ja, vi skickar appretur till Norge och Island. Kravet för att beställa appretur till Norge och Island är att du måste vara företagskund och ha ett Tollkreditt nummer/Customs Credit Number.

Är appreturfrakt dyrare än vanlig frakt?

Ja, frakten är dyrare än vanlig frakt. När vi skickar appretur tillkommer en DGR avgift som läggs på den vanliga fraktkostnaden. Vi har två storlekar på certifierat emballage. I den lilla lådan ryms 1-3 flaskor och i den stora 4-5 flaskor. Lilla lådan kostar 500 kr ex.moms, stora lådan 700 kr ex.moms. Extra kostnad tillkommer på grundpriset om appreturen måste fraktas på färja då extra DGR dokumentation krävs. Till Norge och Island tillkommer även tullavgift på grundpriset. Appreturen kan inte skickas med flyg.

Hur returnerar jag?

Läs om returer och ångerrätt i menyn ”Hjälp” under fliken ”Villkor”.

Kan jag ändra, lägga till eller ta bort varor på min beställning?

Beställningen är bindande efter att du mottagit orderbekräftelse. Det är kundens ansvar att kontrollera så att orderbekräftelsen är korrekt. Vid felbeställning skicka e-post till info@hattgrossisten.se så ordern kan justeras senast 24 timmar efter mottagen orderbekräftelse. 

För specialbeställningar gäller särskilda villkor efter överenskommelse.

Jag har förlagt min faktura, hur gör jag?

Om du saknar faktura eller fakturan har kommit bort kontakta oss via info@hattgrossisten.se

Hur gör jag vid reklamation?

Läs om reklamationer, retur och ångerrätt under fliken ”Villkor”.

Var kan jag se tidigare beställningar?

Du hittar dina tidigare beställningar på ”Mitt konto” i inloggat läge.

Vilka betalningsalternativ finns?

Betalning mot faktura 10 dagar gäller för kund med kundnummer fr.o.m andra inköpstillfället. För engångsköp och förstagångsköp gäller förskottsbetalning. Läs mer under fliken "Villkor". 

Ange kundnummer samt fakturanummer vid betalning till bankgiro 747-3200. Om du betalar med inbetalningskort, ange alltid namn, adress, kundnummer samt fakturanummer.

Kan man betala kontant, med kort eller Swish?

Nej, endast förskottsbetalning alternativt 10 dagar mot faktura. Läs mer ovan eller under fliken ”Villkor” i menyn Hjälp.

Kan jag köpa färgkartor?

Nej vi har inga fysiska färgkartor till försäljning. Är du beroende av exakt färginformation skicka fysiskt färgprov med posten till adress nedan

Hattgrossisten i Göteborg AB

c/o Franzéns Hattmakeri

Västra Skansgatan 1B

41302 Göteborg

 

Säljer ni provkartor?

Nej, vi säljer inga provkartor. 

Säljer ni provbitar?

Nej, vi säljer inga provbitar. Vid beställning av varor som sälj per meter är minsta mängd 1 m.

Kan jag få varor för påseende?

Vid önskemål om vara för påseende kontakta oss på info@hattgrossisten.se

Finns vegan-material som ersätter filt?

Vi har dialog med våra leverantörer och söker nya material, men har ännu inte lyckats få fram något veganmaterial som skulle kunna ersätta filt.

Säljer ni vattenbaserad appretur?

Ja. Klicka på länken så kommer du till produkten.

Kan jag köpa eller hyra hattstockar?

Nej, inte i nuläget.

Kan man färga ripsband 1091/102?

Ja, ripsband vit, nummer 73, går utmärkt att färga.

Kan man färga bananfiber?

Ja. Bäst resultat uppnås med infärgning av oappreterad vit bananfiber.