Vad kan vi hjälpa dig med?

Du kan alltid kontakta Kundservice via telefon eller e-post. Våra kontaktuppgifter hittar på sidan "Kontakt" i huvudmenyn.

Vår besöksadress?

Vi finns på Västra Skansgatan 1B i stadsdelen Haga i centrala Göteborg. Närmaste spårvagnshållplats är Järntorget. Kommer du med bil svänger du upp från Södra Allégatan alt. ner från Linnégatan. Parkering finns utanför.

Vilka öppettider har Hattgrossisten?

Vi har inga fasta öppettider. Du måste boka tid för kundbesök - skriv till info@hattgrossisten.se Välkommen!

Jag har en inloggning - hur ändrar jag e-postadress eller lösenord?

Logga in med din tidigare e-postadress och lösenord. Under ”Mina sidor” ändrar du e-postadressen eller lösenordet. Har du glömt dina inloggningsuppgifter - kontakta oss via info@hattgrossisten.se eller ring +46 (0)708 26 24 20

Hur ändrar jag adress/leveransadress?

Logga in på ”Mina sidor” och ändra adress/leveransadress.
Våra leveranser går till den leveransadress som uppges på ”Mina sidor”.

Hur skickas paket?

Vi skräddarsyr varje frakt och väljer det mest kostnadseffektiva transportsätt och prisvärda företag beroende på försändelsens form/tyngd, specialegenskaper och destination.

Hur gör jag för att få leverans till Norge?

Hattgrossisten bokar transport som normalt levererar inom ett par dagar under förutsättning att vi har ditt tullkreditnummer.
Registrerat tullkreditnummer underlättar tullhanteringen. Utan tullkreditnummer stoppas varan i tullen tills tull/moms- faktura är betald av mottagaren. Du måste själv ansöka om Norskt Tollkreditnummer hos Skatteetaten - klicka på länken:  https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/avgifter/utlandet/tollkreditt/

Hur vet jag när leveransen kommer?

När vi skickat ditt paket får du automatisk leveransuppgifter med eventuell spårningsinformation enligt aktuellt transportbolags rutiner

Skickar ni appretur?

Ja, vi skickar appretur. Appretur klassas som farligt gods och kan därför inte skickas som vanlig transport. Appreturen måste skickas i UN certifierat emballage och märkas med specialetiketter för godkänd farligt gods transport.

Skickar ni appretur till Norge & Island?

Ja, vi skickar appretur till Norge och Island. Kravet för att beställa appretur till Norge och Island är att du måste vara företagskund och ha ett Tollkreditt nummer/Customs Credit Number.

Är appreturfrakt dyrare än vanlig frakt?

Ja, frakten är dyrare än vanlig frakt. När vi skickar appretur tillkommer en DGR avgift som läggs på den vanliga fraktkostnaden. Vi har två storlekar på certifierat emballage. I den lilla lådan ryms 1-3 flaskor och i den stora 4-5 flaskor. Lilla lådan kostar 500 kr ex.moms, stora lådan 700 kr ex.moms. Extra kostnad tillkommer på grundpriset om appreturen måste fraktas på färja då extra DGR dokumentation krävs. Till Norge och Island tillkommer även tullavgift på grundpriset. Appreturen kan inte skickas med flyg.

Hur returnerar jag?

Läs om returer och bytesrätt i menyn ”Hjälp” under fliken ”Villkor” men kontakta oss alltid via e-post eller telefon innan du returnerar varor.

Kan jag ändra, lägga till eller ta bort varor på min beställning?

Du kan inte ändra, lägga till eller ta bort varor efter att du godkänt och returnerat orderbekräftelsen. För specialbeställningar gäller särskilda villkor efter överenskommelse.

Jag har förlagt min faktura, hur gör jag?

Logga in på ”Mina sidor”/Faktura & Betalningar. Här hittar du information om fakturalopp och faktura-nummer. Ange kundnummer samt fakturanummer vid betalning till bankgiro 747-3200. Om du betalar med inbetalningskort, ange alltid namn, adress, kundnummer samt fakturanummer.

Hur gör jag när jag fått en felaktig vara (reklamation)?

Läs om reklamationer, returer och bytesrätt under fliken ”Leveransvillkor” men kontakta oss alltid via e-post eller telefon innan du returnerar varor.

Var kan jag se tidigare beställningar?

Du hittar dina tidigare beställningar på ”Mina sidor” i inloggat läge.

Vilka betalningsalternativ finns?

Betalning mot faktura 10 dagar gäller för kund med kundnummer fr.o.m andra inköpstillfället. För engångsköp och förstagångsköp gäller förskottsbetalning. Läs mer under fliken "Villkor". För tillfället kan vi inte erbjuda kortbetalning eller andra elektroniska betalningsalternativ.

Kan man betala kontant, med kort eller Swish?

Nej, endast förskottsbetalning alternativt 10 dagar mot faktura. Läs mer ovan eller under fliken ”Villkor” i menyn Hjälp.

Finns vegan-material som ersätter filt?

Vi har dialog med våra leverantörer och söker nya material, men har ännu inte lyckats få fram något veganmaterial som skulle kunna ersätta filt.

Säljer ni vattenbaserad appretur?

Nej, inte ännu. Vi testar de vattenbaserade produkter som finns på marknaden idag men de uppfyller inte våra kvalitetskriterier.

Kan jag köpa färgkartor?

Nej, men du kan ladda ner dem under fliken ”Färgkartor” som du hittar i menyn Hjälp. Är du beroende av exakt färginformation - besök oss eller hör efter om du kan köpa ett färgprov.

Kan jag köpa eller hyra hattstockar?

Nej, inte i nuläget.

Kan man färga ripsband 1091/102?

Ja, ripsband vit, nummer 73, går utmärkt att färga.

Kan man färga bananfiber?

Ja. Bäst resultat uppnås med infärgning av oappreterad vit bananfiber.